ارائه خدمات دندانپزشکی به مبتلایان به دیابت

بیمارانی که مبتلا به دیابت هستند و نسبت به عمل جرم گیری و رفع پلاکت های میکروبی دندان ها بی توجهی کنند، دچار تظاهرات دهانی بخصوص بیماری های پریودنتال وعفونت های قارچی می شوند. کلینیک تخصصی دندان پزشکی تابان جهت ارایه خدمات دیابت خود از پروتوکل های ADA پیروی می کند که توسط انجمن دیابت آمریکا تدوین شده و ضامن کیفی خدمات این مرکز است.

افراد مبتلابه دیابت مستعد ابتلا به بیماری های لثه نیز هستند، زیرا بزاق دهان کم و جرم دندان ها بسیار زیاد است وانباشته شدن این پلاک های میکروبی باعث پوسیدگی دندان ها و همچنین بروز التهاب در لثه ها می شود. از دیگر عوارض دیابت بروی دهان، می توان به خشکی دهان ( گزوروستومی)،  پوسیدگی های دندانی، ژنژیویت و بیماریهای پریودونتال ( لثه ای) اشاره کرد.

از آنجایی که دیابت می تواند تاثیرات به سزایی بر روی بافت دهان بگذارد، اگر قند خون بیماران دیابتی کنترل نشود  و بیمار نسبت به عمل جرم گیری و رفع پلاکت های میکروبی دندان ها بی توجهی کند،  تظاهرات دهانی بخصوص بیماری های پریودنتال وعفونت های قارچی و باکتریایی رخ می دهد. شیوع و شدت پوسیدگی های دندانی نیز در بیماران مبتلا به دیابت کنترل نشده بالاتر است. واضح ومبرهن است که می بایست تمامی خدمات درمانی در خصوص بیماران دیابتی با دقت نظر و توجه به تمامی فاکتورهای قابل بررسی انجام پذیرد، چرا که با توافق عمومی که در مورد تاخیر در ترمیم افراد با دیابت کنترل نشده وجود دارد می توان ادعا کرد که آنها بیشتر مستعد عفونت های دهانی (باکتریال – قارچی – ویروسی) بعد از اعمال خدمات و جراحی دندانپزشکی هستند.

کلینیک تخصصی دندان پزشکی تابان جهت ارایه خدمات دیابت خود از پروتوکل های ADA پیروی می کند که توسط انجمن دیابت آمریکا تدوین شده و ضامن کیفی خدمات این مرکز است و با در اختیار داشتن پزشکان مجرب و متخصص و با حضور در مجموعه کلینیک تخصصی دیابت تابان آماده به ارائه هرگونه خدمت دندان پزشکی به عزیزان مبتلا به دیابت است. نظارت مداوم بر بیماران و آموزش آنها و همچنین به روز رسانی مستمر دانش دیابت در این کلینیک، نقطه قوت دیگری بر ارتقای کیفیت خدمات دیابت تابان است.