• 14 فوریه 15

درمانی بدون درد و ترس!

لیزر نور تقویت شده‌ای است که به شکل پرتوهای هم راستای بسیار باریک با طول موج مشخص تابیده می‌شود. این نور تقویت شده نوعی از انرژی را فراهم می کند که گونه های آن، کاربردهای گوناگونی در گستره دانش پزشکی و دندانپزشکی دارند. کاربردهای لیزر در دندان‌پزشکی  شامل تشخیص پوسیدگی و جرم، درمان حساسیت های دندانی ، برداشت پوسیدگی، جراحی بافت نرم، سفید کردن دندان‌ها، درمان ریشه، ترمیم دندان و درمان آفت و تبخال.

یکی از مشکلاتی که برخی افراد در مراجعه به دندان پزشکی از آن یاد می کنند، درد ها و تورم های بعد از جراحی و ترمیم دندان هاست. صدا و لرزش توربین ها نیز برای عده ای دیگر از هراس آور است. گاهی هم افراد تحمل خونریزی های پس از جراحی برایشان دشوار است. میزان درد و تورم و خونریزی های ناشی از درمان بیماری های دندانی بین افراد مختلف، متفاوت است. بعضاً واکنش سیستم دفاعی در بعضی افراد ایجاد التهاب و تورم بیشتری می کند. اگر از این گروه افراد هستید، درمان با لیزر می تواند نگرانی های شما را برطرف کند.

این روش برای افرادی توصیه میشود که از اعمال دندان پزشکی هراس دارند و صدای توربین آنها را آزار می دهد و همچنین بیمارانی که می خواهند درد کمتری را تحمل کنند، دچار التهاب و جای زخم نباشند و یا بیماران مبتلا به دیابت می توانند از لیزرهای مورد استفاده در دندان پزشکی بهره ببرند، زیرا این تکنولوژی می تواند با مکانیسم های گوناگون بافت نرم را برش دهند و لیزرها با نفوذ به بافت نرم علاوه بر ایجاد برش، گیرنده های درد را مهار کنند و باعث انسداد عروق خونی شوند. به همین دلیل بیماران درد کمتری را نسبت به روش جراحی معمولی تجربه می کنند. این روش برای بیماران دیابتی نیز مناسب است زیرا استفاده از لیزرهای بافت نرم باعث تسریع ترمیم زخم می شود در نتیجه ناراحتی و میزان تورم پس از عمل نیز بسیار کمتر است.

دندان پزشکی تابان با در دست داشتن این تکنولوژی روز دنیا می تواند به همه افرادی که مایل به استفاده از این نوع درمان می باشند خدمت رسانی کند، خصوصاً به افراد دیابتی که ترجیحشان بر درمان های بدون جراحت و التهاب است.