• 12 مه 15
    آبسه دندان را جدی بگیرید

آبسه هنگامی ایجاد می شود که که در پی پوسیدگی دندان و یا بیماری های لثه عفونتی ایجاد می شود و به ریشه دندان می رسد و به علت عدم معالجه به موقع، پالپ درون ریشه متورم شده و بافت و لثه اطراف دندان را نیز ملتهب می کند. در این مرحله اگر عفونت درمان نشود علاوه بر تحلیل استخوان فک و از دست رفتن دندان مبتلا، عفونت به فضاهای اطراف نیز سرایت می کند و آنها را نیز درگیر می سازد و مشکلات جدی ایجاد می کند.
    به محض اینکه یک فرد متوجه بروز آبسه در دندان و لثه خود شود، باید به پزشک مراجعه کند، که تا قبل از رسیدن عفونت به جایی که درمان دندان را بسیار دشوار یا غیر ممکن سازد و کنترل عفونت نیز به سختی صورت پذیرد
    با توجه به عوارض یاد شده آبسه دندان، می بایست هر شخصی با بروز هر یک از علائم آبسه به دندان پزشک مراجعه کند تا از وخامت اوضاع سلامتی اش جلو گیری کند. این علائم عبارتند از تب و بی حالی، درد در ناحیه دندان عفونی، متورم شده لثه و فک و صورت، ناتوانی در جویدن و بلع غذا و احساس طعم ناخوشایند و شور در دهان.
    با مراجعه شخص مبتلا به آبسه نزد دندان پزشک متخصص و تشخیص علل و سطح بیماری، مراحل درمان شروع می شود. ممکن است دندان پزشک علاوه بر تشخیص با علم و تجربه خویش، گاهاً از دهان و دندان بیمار یک عکس اشعه x بگیرد، تا از میزان عفونت و چگونگی انتشارش در فضاهای اطراف مطلع شود. ممکن است تا قبل از مراجعه به دندان پزشک آبسه سر باز کند و آب درون آن خارج شود که این امر ممکن است تورم آبسه را کاهش دهد و درد آن نیزکم شود اما عفونت همچنان باقی است.
    درمان آبسه توسط دندان پزشک در چند مرحله انجام میگیرد. ابتدا عفونت را خارج می کنند که این عمل باعث کاهش درد و تورم نیز می شود. سپس درمان ریشه توسط دندان پزشک متخصص در کلینیک دندانپزشکی اندو انجام می گیرد و عامل بروز آبسه نیز از بین می رود. تنها لازم است بیمار پس از 6 ماه مجدداً یک عکس رادیولوژی از دندان خود بگیرد تا شما و دندان پزشکتان از سلامت کامل و عدم بازگشت عفونت اطمینان خاطر پیدا کنید.

• Posted by شهرام سام on ژوئن 2, 2015, 8:53 ب.ظ

با سلام ، اگر بعد از عصب کشی ، ابسه ایجاد شده و علیرغم مصرف انتی بیوتیک (امپول پنی سیلین 800+ مترونیدازول 250 )بعد از دو روز از شروع پروسه درمان ، عفونت به نواحی دیگر صورت و سپس گردن برسد ، تکلیف بیمار چیست . آیا مصرف انتی بیوتیک دیگری توصیه می شود به همراه این دو ؟ مثل اموکسی سیلین

• Posted by روابط عمومی کلینیک دندانپزشکی تابان on ژوئن 6, 2015, 10:49 ق.ظ
      در پاسخ بهشهرام سام

با سلام
      دوست عزیز در صورت بروز آبسه و هر گونه عفونت در ریشه دندان و نواحی اطراف آن از مصرف آنتی بیوتیک های تجویز نشده و قوی پرهیز کنید و ابتدا به دندان پزشک متخصص ریشه(اندو) مراجعه کنید تا عامل عفونت شناسایی و درمان شود. هنگام مراجعه به دندان پزشک، او را در جریان اورژانسی بودن وضعیت دهان و دندان خود بگذارید.

• Posted by Mahshad on فوریه 18, 2017, 4:49 ب.ظ

آبسه چند روزه سر باز ميكند؟

• Posted by Mahshad on فوریه 18, 2017, 4:49 ب.ظ

آبسه چند روزه سر باز ميكند؟